برگزاری دومین نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین حسینی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها بر آمادگی این نهاد به‌منظور مشارکت و همکاری همه‌جانبه با مجموعه ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

برگزاری دومین نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین حسینی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، دکتر کریم نجفی‌ برزگر دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در دومین نشست هماهنگی برنامه­‌های اربعین حسینی این مجمع که چهارشنبه 28 تیر 1402 برگزار شد، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از آثار و معارف پربرکت مراسم پرفیض راهپیمایی اربعین، این رویداد عظیم را فرصتی مغتنم به‌ منظور ایجاد پیوند فکری و اندیشه‌ورزی اساتید کشورهای جهان اسلام در راستای دستیابی به آرمان تمدن نوین اسلامی برشمرد.
وی همچنین با اشاره به توانمندی و ظرفیت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در شبکه‌سازی از اساتید و نخبگان کشورهای جهان اسلام، بر آمادگی این نهاد به‌ منظور مشارکت و همکاری همه‌جانبه با مجموعه ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد.
دکتر بارانی نیز در این رویداد با معرفی و ارائه طرح «موکب علمی، تولید فناوری به سبک اربعین»، از اجرای آن با استفاده از ظرفیت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و مشارکت، گفتگو و تبادل‌ نظر اساتید دانشگاه‌های کشورهای جهان اسلام در بازه زمانی دوهفته‌ای مراسم پرفیض راهپیمایی اربعین تأکید کرد.
دکتر زهرا حسینی­‌تبار، مدیر کل خیرین سلامت و سمن­‌های دانشگاه علوم پزشکی نیز در ادامه این رویداد با اشاره به بیانات حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای گشایش و باز شدن گره­‌ها در سیاست­گذاری­‌های مراسم اربعین را یک اقدام ضروری عنوان کرد و با بیان اینکه در حوزه آسیب­‌شناسی اربعین، یکی از موضوعات مغفول‌مانده، اقلیم­‌شناسی اربعین است، رعایت نظم و مقررات کشور عراق از سوی ایرانیان را لازمه تعامل سازنده و پایدار میان مردم دو کشور دانست.
در ادامه نشست هماهنگی برنامه­‌های اربعین حسینی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، حجة ­الاسلام و المسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، ضمن تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات ستاد اربعین در تصمیم­‌گیری و برنامه‌­ریزی در راستای مشارکت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در این رویداد عظیم، با یادآوری تجلیل مردم و مقامات عراقی از احترام زائران ایرانی به حاکمیت عراق، تعامل سازنده و مثبت بین ملت عراق و ایران را متأثر از رویکرد مناسب زائرانی دانست که در ایام مختلف به­ ویژه اربعین به عتبات عالیات مشرف می­‌شوند.
وی با اشاره به ضرورت نیازسنجی اربعین، تأسیس یک اندیشکده تخصصی اربعین را در راستای بررسی همه‌جانبه، معرفی معارف و بهره­‌برداری از ظرفیت این رویداد عظیم راهگشا توصیف کرد.
حجة­ الاسلام و المسلمین احمدی همچنین با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از راه‌حل­‌ها و طرح‌های مفید اندیشکده تخصصی اربعین، انجام کارهای علمی مشترک بین اساتید ایرانی و عراقی، تأسیس نشریه علمی­‌-پژوهشی مشترک و تحریر مقالات علمی مشترک را ضروری دانست.