دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها میهمان ویژه آیین رونمایی از برنامه‌های «نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن»

دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در جریان حضور به عنوان میهمان ویژه آیین رونمایی از برنامه‌های نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن، ضمن دیدار و گفتگو با رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بر ضرورت بهره‌گیری از زبان هنر و رسانه و تجربیات بین‌المللی در ارائه و انتقال پیام این کنگره تاکید کرد.

دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها میهمان ویژه آیین رونمایی از برنامه‌های «نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن»

به گزارش روابط عمومی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، دکتر کریم نجفی‌برزگر، دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در این رویداد، اعضای جوان هئیت علمی و همکاران پرتلاش را نقطه قوت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برشمرد و گفت: امروز زمانی است که باید از تمام ظرفیت‌های خود در عرصه ملی و بین‌المللی در راستای تجاری‌سازی علم و دانش و دیپلماسی علمی بهره‌برداری کنیم.
 
وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه سرنوشت کشور را دانشگاه‌ها رقم می‌زنند، افزود: امروز گروه نخبگان و دانشگاهیان، ظرفیت بزرگی برای آینده کشور هستند بنابراین جمهوری اسلامی ایران یکی از سرآمدان و رتبه‌های برتر عرصه تجهیزات و فناوری‌های نوین درمانی در میان کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس است.
 
دبیرکل مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در ادامه ضمن تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارتباطی در گسترش دیپلماسی علمی با کشورهای جهان اسلام، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با پتانسیل‌هایی که دارد بتواند در این حوزه نقش‌آفرینی و با ارتباطات بین‌المللی، دیپلماسی قوی در حوزه سلامت ایجاد کند.
 
دکتر کریم نجفی‌برزگر همچنین در این رویداد با صدور پیامی به نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن، ضمن ابراز قدردانی از برگزاری این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با بیان اینکه انتخاب موضوع جمعیت و بکارگیری زبان هنر، دو نقطه مثبت این کنگره است، عنوان کرد: استفاده از پتانسیل جوانان و نیز بهره‌گیری از تجربیات موفق در عرصه بین‌المللی و تعامل با کشورهای اسلامی، می‌تواند سبب موفقیت و دستیابی به اهداف این کنگره شود.
 
وی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همه باید نسبت به موضوع جوانی جمعیت توجه داشته باشند، تصریح کرد: دیگر مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور نیز باید در کنار این مجموعه قرار بگیرند و با بکارگیری تمام بخش‌های هنر و رسانه و نیز دریافت مقاله‌های علمی بتوان از خرد جمعی نخبگان برای تحقق اهداف کنگره استفاده کرد.
 
دکتر جواد شاهین‌فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این رویداد، ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی پیشرفت‌ها و اقدامات علمی دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت‌علمی، با بیان اینکه این اقدامات باید در راستای امیدآفرینی در نسل جوان در جامعه انعکاس یابد، تصریح کرد: در دهکده جهانی که امروز تمام ابرقدرت‌ها بر آن تمرکز دارند، استفاده از فناوری‌ها و تجهیزات روز دنیا است، بنابراین ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم و برای موفقیت در این مسیر نیازمند برنامه‌هایی هستیم که به فرموده مقام معظم رهبری، جوان امروز را به آینده امیدوار نگه داریم و این وظیفه تمام مسئولان بخصوص در حوزه دانشگاه است.
 
دکتر بهرام بیباک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دبیرکل این کنگره نیز در این آئین بر تلاش دانشگاه برای حرکت در مسیر دستیابی به علوم و تکنولوژی‌های جدید و قرارگیری در جمع دانشگاه‌های پیشرو کشور، تأکید کرد.
 
وی افزود: این دانشگاه هرچند به لحاظ فضای فیزیکی کوچک است، اما با برخورداری از اعضای هیئت علمی جوان، فکرهای بزرگی دارد و پرامید و پرانرژی برای رسیدن به اهداف متعالی خود در تلاش است.
 
وی با بیان اینکه توسعه کشور، وابسته به جمعیت پایدار است، در همین راستا، برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن و دومین جشنواره هنر در مامایی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برنامه‌ریزی شده است.
 
دکتر زهره عباسی، دبیرعلمی نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن، در این آئین ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص محورهای کنگره و نیز وبسایت فارسی و انگلیسی دریافت مقالات، اظهار کرد: فرصت ارزشمند پنجره باز جمعیتی و ایجاد گفتمان عمومی و فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت و فرزندآوری از اهداف مهم این کنگره است.
 
گفتنی است؛ در پایان این رویداد از پوستر و وبسایت انگلیسی و فارسی نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن و دومین جشنواره هنر در مامایی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رونمایی شد.