انتشار کتاب «آیین وهابیت» توسط مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها کتاب «آیین وهابیت» را به زبان انگلیسی منتشر کرد.

انتشار کتاب «آیین وهابیت» توسط مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی مجمع بین­‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه ­ها، کتاب «آیین وهابیت»  به قلم آیت‌الله جعفر سبحانی و با ویرایش احمد عبداله مارتین در 317 صفحه به زبان انگلیسی توسط این مجمع منتشر شده است.
کتاب «آیین وهابیت» با پرداختن به تاریخ، ایدئولوژی و آموزه­های وهابیت، عقاید آنها را نقد و بررسی می­کند.
نویسنده کتاب در مقدمه آورده است:
«ما در این رساله، کلیات مسائل مورد اختلاف وهابیان با سائر طوائف اسلامی را عنوان کرده و از طریق کتاب و سنت، نظریه اسلام را روشن ساخته‌ایم... کتاب حاضر، سومین رساله‌ای است که به جامعه اسلامی تقدیم می‌گردد و از وهابیان و از نویسندگان وهابی در ریاض و حرمین و کلیه هواداران و سمپات‌های آنان در بلاد دیگر درخواست می‌کنیم که اگر موضع آنان در مقابل گفتار ما منفی است به نقد منطقی این کتاب بپردازند و از ضررهای این کتاب نسبت به فریب‌خوردگان خود بکاهند و در غیر این صورت مسلمانان را در حرمین شریفین آزاد بگذارند و در حرم امن الهی از آزار و آسیب دست بردارند و تبلیغات وهابی‌گری را که جز ایجاد تفرقه و دو دستگی نتیجه‌ای ندارد، رها کرده و جامعه اسلامی را به متفکران و اندیشمندان آن‌ها واگذار کنند.»
آیت الله سبحانی در این کتاب علاوه بر دیدگاه­های رایج وهابیت علیه شیعیان، به بررسی افکار و اندیشه­های ابن تیمیه و محمد ابن عبدالوهاب به عنوان موثرترین اشخاص اثرگذار در تاسیس این فرقه می­پردازد.
کتاب «آیین وهابیت» در 20 فصل به رشته تحریر درآمده و موضوعاتی مانند شفاعت، زیارت، توسل، نذر و ... به شکل مبسوط و مستند به آیات و روایات بحث و بررسی شده است.
فایل کتاب از طریق لینک ذیل قابل دریافت می‌باشد:


دانلود فایل