برگزاری همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن»

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن» به‌مناسبت "هفته حقوق بشر آمریکایی" را در دانشگاه امیر کبیر برگزار کرد.

برگزاری همایش «آمریکا و جنایت‌های قرن»

​به مناسبت «هفته حقوق بشر آمریکایی» همایش «آمریکا و جنایت های قرن» توسط مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
دکتر فواد ایزدی، مدیر عامل مجمع بین ­المللی اساتید مسلمان دانشگاه­ ها و عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان، ریاست این همایش را برعهده داشت.
دکتر ایزدی در این همایش با اشاره به پیشنهاد مقام معظم رهبری مبنی بر نامیدن فاصله ­ی زمانی ششم تا سیزدهم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: در این بازه زمانی آمریکا چندین جنایت علیه ایران مرتکب شده است. وی در ادامه خاطر نشان کرد که در دهه‌های گذشته آمریکا سعی کرده جنایت‌هایش را توجیه کند، و نه تنها دولت آمریکا از این جنایت‌ها ابراز ندامت نکرده بلکه خودشان را مدعی حقوق بشر می‌دانند.
این استاد دانشگاه به اجلاس منامه در بحرین نیز اشاره کرد و فلسطین را یکی از قربانیان ثابت جنایات آمریکایی معرفی کرد. وی در این باره گفت: ما همواره شاهد توجیه اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا هستیم به همین دلیل در این همایش به صورت ویژه به مسئله فلسطین توجه کردیم.
وی در پایان تصریح کرد که مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها سعی کرده تا چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی را نشان دهد و اساتید دانشگاه‌ها نیز وظیفه دارند که درباره جنایات آمریکا روشن گری کرده و این موضوع را مورد توجه قرار دهند.